Gelukkig Nieuwjaar!! - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Ellen - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar!! - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Ellen - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 Januari 2018 | Indonesië, Gili Air

Hey allemaal!

GELUKKIG NIEUWJAAAAAAR!!!!

2018 alweer, ik blijf het zeggen, maar wat vliegt de tijd!! De eerste week van het nieuwe jaar is alweer voorbij, en daarmee ook onze Divemaster (nou ja, zo goed als)..

We zijn natuurlijk eerst heerlijk naar Gili Air geweest om daar oud en nieuw te vieren. Samen met een goede vriendin van Thomas hebben we daar van 30 december tot 2 januari een paar heerlijk rustige dagen gehad. Na een boottrip van ongeveer anderhalf uur kwamen we eindelijk aan op het eiland. Het eerste wat ons opviel: Mooi weer!! Aangezien het op dit moment regenseizoen is, hadden we de afgelopen tijd op Bali weinig zon gezien. Maar de wolken lijken allemaal aan Gili Air voorbij te gaan, we zagen dat er boven Lombok en Bali in de verte een flink wolkenpak hing, maar boven ons een helderblauwe lucht! Voeg daarbij helderblauw water en wit zand, en je hebt een anzichtkaart :).

We hebben genoten van een paar dagen alleen maar snorkelen, lekker eten, genieten van de zon en natuurlijk oud en nieuw vieren! Dit hebben we gedaan met een paar cocktails op het strand, om daarna naar wat vuurwerk hier en daar te kijken (wat overigens NIKS voorstelt vergeleken bij Kampen haha!). Na een frisse duik in ons zwembad zijn we rond 2 uur naar bed gegaan, prima! Gili Air staat bekend om zijn schildpadden, nou dat hebben we gemerkt! Elke keer dat we gingen snorkelen kwamen we er wat tegen. Helaas is zijn de koraalriffen op Gili Air in slechte staat, vanwege de dynamietvisserij. Men laat dynamiet ontploffen onder water en haalt daarna alle vis binnen die door het dynamiet is gedood. Helaas, wordt daarmee alles gedood wat er omheen zit; koraal, algen en allerlei vissen die niet eetbaar zijn, zonde!! Koraal doet er vaak erg lang over om weer terug te groeien (als het al terug groeit), dus ondanks het feit dat er steeds minder dynamiet wordt gebruikt en dat de bevolking het belang in ziet van een intact ecosysteem, blijf je de gevolgen onder water zien.

We hebben in ieder geval enorm genoten van onze drie dagen vakantie! Alleen de terugreis.... wat een ellende! Het was ook nog eens mijn verjaardag ;). Vanwege een ontzettend slechte organisatie hebben we in plaats van 4 uur ongeveer 8 uur gedaan over de terugreis. Toen we eindelijk bij onze Homestay aankwamen, ging ik bij het uitstappen van het busje door m'n enkel EN waren alle restaurantjes al dicht, dus daar zaten we dan, bij de Macdonalds haha!!

Vanaf 3 januari hebben we de laatste stappen van de Divemaster behaald en hoeven we alleen nog maar een onder water kaart in te leveren, voordat we officieel Divemasters zijn! Daarna kunnen we nog genieten van een aantal fundives, voordat we verder gaan met ons avontuur!

Ohhh en Thomas heeft eindelijk weer een video gemaakt, hier komt ie!!