Eerste post! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Ellen - WaarBenJij.nu Eerste post! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Ellen - WaarBenJij.nu

Eerste post!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 September 2017 | Nederland, Kampen

Hallo allemaal!

Welkom bij ons reisdagboek! We (Thomas en ik) willen hier regelmatig op posten om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen in Indonesië. We hebben namelijk een doel voor ogen; duikinstructeur worden!

Maar, hoe wordt je duikinstructeur? Waar? Wanneer? En waarom eigenlijk? Laten we beginnen met het waarom. We gaan ongeveer een halfjaar terug in de tijd. We wisten eigenlijk niet zo goed wat we wilden gaan doen. Thomas had net een diploma op zak, maar werk vinden direct na zijn opleiding, bleek lastig! Ik zelf wist niet zo goed wat ik nou precies wilde. Toen begon ik te denken, wat vinden we nou allebei ontzettend leuk? Duiken! Waarom proberen we daar niet wat mee te doen? Zo gezegd, zo gedaan. Nou ja, eerst waren er nog die andere vragen..

Duikinstructeur kun je op veel verschillende plekken ter wereld worden. Zoveel opties, maar we hadden al vrij snel een paar ideetjes. Het zou gaan tussen Thailand en Indonesië. In eerste instantie was Thailand onze grote favoriet. Mede omdat we daar al twee keer geweest zijn. We kennen al aardig wat plekken, we weten wat het leven daar kost.. maar wacht eens even.. is het niet veel leuker om naar een nog onbekend land te gaan? Dat vinden wij wel!

Indonesië werd het dus, Thomas is al snel begonnen met het bekijken van veel verschillende duikscholen op de verschillende Indonesische eilanden. Bali zou het worden, daar is de meeste keus. Uiteindelijk zijn we in contact gekomen met een kleinschalige duikschool, gerund door een Frans koppel, waarmee we meteen al goed contact hadden en een goed gevoel. We willen bij deze duikschool ongeveer 5 maanden blijven, om zoveel mogelijk ervaring op te doen en onze diploma's te kunnen halen.

Het was toen ongeveer februari. De vraag bleef over wanneer we zouden vertrekken. Duiken is een dure sport en vijf maanden is een lange tijd, dat wisten we van te voren, we zouden dus eerst moeten gaan werken om genoeg geld te verdienen om op reis te kunnen gaan. Thomas heeft 3 maanden in Engeland gewerkt, om daarbij mooi zijn Engels te kunnen verbeteren en ik ben in Nederland gebleven om te werken. Afgelopen zomer hebben we samen op een camping in Frankrijk gewerkt. We hebben besloten om in oktober te vertrekken, om ons genoeg tijd te gunnen om alle voorbereidingen te treffen. Paspoort, visum, internationaal rijbewijs, vliegtickets, etc. Er komt veel bij kijken!

24 oktober is "the big day", dan vliegen we eindelijk naar Bali om aan dit avontuur te beginnen!

Ik zal de volgende keer wat meer vertellen over de cursussen die we gaan doen en natuurlijk een update geven over alle voorbereidingen.

Tot snel!
Thomas en Ellen