Over twee weken zijn we er al! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Ellen - WaarBenJij.nu Over twee weken zijn we er al! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Ellen - WaarBenJij.nu

Over twee weken zijn we er al!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Oktober 2017 | Nederland, Kampen

Hey allemaal,

Zoals beloofd, komt hier een laatste update vóór ons vertrek naar Bali!! We zijn de laatste weken erg druk geweest met de voorbereidingen. Een overzicht van wat we zoal hebben gedaan:

We moesten bijvoorbeeld allebei een visum regelen. Dit toeristenvisum heb ik zelf bij de Indonesische ambassade in Den Haag geregeld, en Thomas heeft via een speciaal bureau een visum geregeld, die voor hem naar Parijs op en neer kon. Dit is al een hele opluchting, want we weten dat we nu zonder problemen in ieder geval 60 dagen mogen blijven. Ter plekke zullen we het visum nog wel moeten verlengen, aangezien we langer blijven dan 60 dagen :).

Behalve een visum heeft Thomas ook een aanvraag gedaan voor een internationaal rijbewijs. Dit rijbewijs is nodig om bijvoorbeeld een scooter te kunnen huren en is vooral belangrijk als je gecontroleerd wordt door de politie. Hier wachten we nog op, maar normaal gesproken komt het de komende dagen via de post binnen.

We hebben ook al gedacht om wat lesmateriaal en duikspullen hier alvast aan te schaffen. Zeker het lesmateriaal (theorieboeken en logboeken), zijn voordeliger om hier te kopen, aangezien het op Bali geïmporteerd moet worden. Ook heb ik een duikcomputer gekocht, en Thomas heeft zo'n beetje een volledige duikuitrusting gevonden op de Franse versie van marktplaats, erg handig!

Het moeilijkste moet nog komen, dat is het inpakken van onze tassen! We nemen allebei een grote rugzak mee, dus we moeten ons beperken qua hoeveelheid spullen die we mee kunnen nemen. 30 kilo per persoon is best veel, maar het moet vooral passen in die tassen ;-). Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen, zelfs al moet ik dan een paar jurkjes minder mee hihi.

De duikcursussen:

We gaan dus in Indonesië de cursus tot Divemaster volgen bij een PADI gecertificeerde duikschool. De Divemaster cursus is het eerste professionele duikniveau. Als Divemaster kun je een duikinstructeur assisteren bij duiken, je bent dus nog geen autonome professional. Er zijn echter al wel een aantal lessen bij de lagere duikniveaus die je zelfstandig kan geven. Daarnaast kun je als Divemaster een aantal specialiteiten behalen, zoals het nachtduiken en onderwaterfotografie. Voorlopig hebben we nog de tijd om te beslissen voor welke specialiteiten we gaan.
Ik moet om dit niveau te behalen, eerst de onderliggende niveaus goed afsluiten. Dit zijn de Open Water, Advanced Open Water en Rescue Diver. Daarnaast moet ik minstens 60 duiken in mijn logboek hebben staan. Er is dus werk aan de bak!

Het komt nu steeds dichterbij, we kijken er enorm naar uit om aan dit avontuur te beginnen. Omdat zo'n avontuur een flinke bak geld kost, hebben wij een crowdfunding campagne gelanceerd. Hiermee kunnen mensen geld doneren ter ondesteuning van ons doel, onze droom. Bij deze het linkje naar onze crowdfunding (in het engels)

Via deze website kun je wat meer lezen over waarom we deze droom hebben, en kan je natuurlijk geld doneren om ons te helpen onze droom waar te maken. Alle beetjes helpen! :)

Groetjes,
Thomas en Ellen