Geen toetsenbord meer! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ellen - WaarBenJij.nu Geen toetsenbord meer! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ellen - WaarBenJij.nu

Geen toetsenbord meer!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 November 2017 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden sinds de laatste keer dat ik een reisverslag heb geplaatst, sorry!! Maar ik heb een goede reden, het toetsenbord van Thomas z'n computer doet het niet meer! :(. Ik typ dus nu op mijn telefoon, iets minder gemakkelijk en snel helaas..

Ik ga toch proberen in het kort te vertellen wat we de afgelopen weken hebben gedaan. Sinds we onze eerste diploma hebben gehaald, zijn we zo'n beetje elke dag aan het duiken geweest. Erg leuk en het blijft prachtig om de onderwaterwereld te ontdekken! We hebben vandaag de dag 34 duiken in ons logboek staan. We hebben inmiddels ook onze tweede diploma behaald, de Advanced Open Water! Hiermee kunnen we dus tot 30 meter duiken en hebben we dus meer mogelijkheden tijdens de duiken die we doen! De volgende stap in het programma is de EFR (Emergency First Response) en de Rescue Diver, waar we alles leren over het herkennen van noodgevallen en hoe deze op te lossen, met het bieden van eerste hulp of bijvoorbeeld het toedienen van zuurstof. Erg interessant! Normaal gesproken beginnen we 4 december met deze cursussen.

Nog even een stukje terug in de tijd.. we zijn in de afgelopen weken allebei een beetje ziek geweest, Thomas had een flinke griep te pakken en ik heb een paar dagen last van mijn oren gehad. Er heeft wat in de lucht gezeten, want iedereen op de duikschool is aan de beurt geweest! Gelukkig ging het na een paar dagen alweer beter, want we hebben twee vrienden die ons komen bezoeken uit Frankrijk!

Onze twee vrienden zijn 15 november aangekomen en dus hebben we een paar dagen vrij genomen om met z'n vieren het eiland te bezoeken. We hebben ze wat plekken laten zien die we in onze eerste week hadden ontdekt, en we zijn ook nog naar Ubud geweest om het Monkey Forest te bezoeken. Een jungle waarin honderden apen wonen en niet bang zijn om op je schouder te komen zitten hopend op een banaan. Leuke ervaring maar wel erg toeristisch! Onze twee vrienden zijn nu naar het noorden vertrokken waar we ze eind deze week nog twee dagen gaan opzoeken!

De tijd gaat hier echt ontzettend snel, het is vandaag alweer onze 30e dag hier!! Vanavond gaan we naar Casablanca, dé plek waar je elke vrijdagavond van 6 tot 7 uur gratis bier kan drinken, dus dat kunnen we niet missen, haha!!

Hopelijk wordt ons toetsenbord probleem snel opgelost en kan ik binnenkort weer op de laptop schrijven!

Dikke kus aan iedereen!

• 24 November 2017 - 16:25

Afina :

Hey Ellen en Thomas,

Heel gaaf dat jullie al meer dan 30 duiken hebben gedaan. Succes met de volgende cursussen. En geniet van al het leuks en moois op Bali.

Bisous

• 25 November 2017 - 08:42

Sacha:

Geweldig weer van jullie te horen, pas goed op jezelf, elkaar en geniet! Kus kus