Eerste diploma gehaald! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ellen - WaarBenJij.nu Eerste diploma gehaald! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ellen - WaarBenJij.nu

Eerste diploma gehaald!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 November 2017 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal! Daar zijn we weer :).

We zitten hier inmiddels twee weken en we hebben sinds we hier zijn absoluut niet stilgezeten! Zoals ik jullie vertelde, hebben we de eerste paar dagen vrij gehad en hebben we de omgeving een beetje kunnen verkennen. Vanaf vorige week maandag is dat echter voorbij.. ik had in de vrije dagen al een boek meegekregen die ik moest lezen, 350 pagina’s met alle basisinformatie over duiken. Maandagochtend stond dus in het teken van theorie, we hebben alle hoofdstukken uit het boek doorgenomen met aan het eind, een heus examen! Gelukkig hebben Thomas en ik allebei met vlag en wimpel dit examen behaald, dat was alweer een zorg minder ;).

Diezelfde middag hadden we praktijklessen in het zwembad, samen met onze duikinstructeur Guy en de twee Divemasters in opleiding Florian en Claire. We moesten 24 verschillende oefeningen voltooien, dus dat waren er behoorlijk wat! Eerst moesten we 21 rondjes zwemmen en 5 minuten watertrappelen, om te bewijzen dat we konden zwemmen, haha! Toen begonnen de oefeningen die bestaan uit onder andere het klaarmaken van de zuurstoffles met het duikvest, het afdalen van de oppervlakte naar de bodem en je masker afdoen en weer opdoen onder water. Dat waren de individuele oefeningen, daarnaast waren er ook oefeningen die je samen met je buddy (duikmaatje, Thomas) moest doen zoals het toedienen van zuurstof bij noodgevallen en tegelijkertijd afdalen en weer omhoog komen. Na ongeveer 4 uur in het zwembad waren we eindelijk klaar en MOE!!

De volgende dag hebben we onze eerste open water duik gemaakt in Padang Bai, een ritje van 45 minuten met een minibusje vanaf de duikschool. Spannend hoor! Het ging heel goed, we hebben twee keer gedoken met een pauze van 15 minuutjes en daarna geluncht en weer terug naar de duikschool. Vanwege drukte met andere klanten hebben we die vrijdag pas weer gedoken en ochtend we ons na die dag officieel PADI Open Water duikers noemen! De eerste stap is gezet..

Sindsdien zijn we zo’n beetje elke dag aan het duiken geweest op de mooiste plekken; een reusachtig scheepswrak van 150 meter lang, een collectie van ware standbeelden onder water, bijzonder mooie koraalriffen waarbij we ons laten meenemen door de stroming en we hebben zelfs een nachtduik gedaan. We hebben gedoken met de elegante reuzenmanta’s, schildpadden, duizenden verschillende vissen en prachtige koraalriffen. Elke keer voelen we ons meer op ons gemak onder water en zien we weer de mooiste dingen, wat een droom! De volgende stap in onze opleiding is het behalen van de Advanced Open Water waarmee we nog meer kennis krijgen en dieper kunnen gaan duiken. De teller staat inmiddels op 15 duiken. De komende dagen duiken we lekker door, tot de 14e, dan nemen we een paar dagen vrij omdat twee vrienden van ons hier op vakantie komen :).

In onze vrije tijd zijn we stukje bij beetje begonnen om Indonesisch te leren, ontdekken we heerlijke etenstentjes en genieten we van het fijne klimaat en af en toe een frisse kokosnoot. We proberen zuinig te leven, want ook al betaal je voor een maaltijd ongeveer 2 euro, zijn we snel geneigd om wat extra’s uit te geven onder het mom van; “het is al zo goedkoop”.

Vandaag zijn we vrij en gaan we naar Kuta, dé plek voor surf beginners. Thomas gaat surfen en ik denk dat ik lekker niks ga doen, heerlijk in het zonnetje naar de surfers kijken. Tot snel maar weer!

Dikke kus, Thomas en Ellen
¨
PS. Thomas maakt video’s van onze avonturen, dus ik nodig jullie hartelijk uit om deze te bekijken

• 09 November 2017 - 09:37

Sacha:

Lieverd, wat een avontuur! Maaaaaar wat ik heb gemist is dus dat jullie daar willen gaan wonen? Dát is het doel? Enjoy globetrotter follow your heart and dreams!